Dieta 1000 kalorii

Jest jedną z bezpieczniejszych i zdrowszych diet, ponieważ dostarcza organizmowi wszystkich niezbędnych składników w odpowiednich ilościach. Zakłada szybką i bez uszczerbku na zdrowiu utratę masy ciała.

Menu oparte jest na warzywach, owocach, produktach zbożowych pełnoziarnistych, rybach, chudym mięsie i niskotłuszczowym nabiale.

Jest przeznaczona dla osób o niskiej aktywności fizycznej. Wysiłek fizyczny może osłabiać organizm i powodować napady głodu. Diety nie powinno się stosować dłużej niż miesiąc. Dłuższy okres czasu wymaga konsultacji z lekarzem.

Dieta 1200 kalorii

To sposób na uregulowanie swojego sposobu żywienia, bez poczucia głodu. Jest mniej restrykcyjna niż dieta 1000 kalorii, ale przynosi równie szybki spadek masy ciała, bez efektu jo-jo. Zawiera wszystkie składniki odżywcze w optymalnych ilościach. Zalecana jest dla osób o niskiej aktywności fizycznej.

Dieta 1500 kalorii

Jest oparta na długofalowym skutecznym planie żywieniowym, który pozwala zdrowo schudnąć i uniknąć efektu jo-jo.

Podstawą diety są produkty zbożowe z pełnego ziarna, chude mięso i ryby oraz warzywa (w tym rośliny strączkowe bogate w białko) i owoce.

W przeciwieństwie do diety 1000 kcal przy stosowaniu diety 1500 kcal zalecany jest ruch. Regularna aktywność fizyczna gwarantuje szybsze efekty.

Dieta 2000 kalorii

Dieta przeznaczona dla osób, które pragną zdrowo się odżywiać bez redukcji masy ciała.

Bardzo dobrze zbilansowana w niezbędne składniki odżywcze. Bogata przede wszystkim w duże ilości warzyw, owoców i produkty pełnoziarniste oraz produkty pochodzenia zwierzęcego (jajka, ryby, nabiał, chude mięso np. kurczak, indyk, cielęcina).

Dieta polecana jest również osobom będącym dłuższy czas na diecie 1500 kcal, które chcą bezpiecznie zwiększyć kaloryczność spożywanych posiłków.

Dieta 2500 i 3000 kalorii

Diety skierowane do osób o zwiększonej aktywności fizycznej.

Odpowiedni bilans składników odżywczych w jadłospisie, w tym zwiększona ilość białka niezbędna przy budowaniu masy mięśniowej zapewnia stały dopływ potrzebnej energii podczas intensywnych treningów.

Dieta wegetariańska

Dieta odchudzająca obfitująca w warzywa, owoce, rośliny strączkowe, produkty zbożowe. Nie zawiera produktów pochodzenia zwierzęcego.

W menu codziennie występują produkty bogate w aminokwasy. Są to jaja, produkty mleczne, soczewica, ciecierzyca.

Istnieje możliwość wzbogacenia diety o ryby.

Duże ilości błonnika pokarmowego w diecie przyspieszają przemianę materii i skutkują znacznym spadkiem masy ciała.

Dostępna w kalorycznościach: 1000 kcal, 1200 kcal, 1500 kcal, 2000 kcal i 2500 kcal.

Dieta sportowa

Dieta przeznaczona jest dla osób aktywnych fizycznie, regularnie uprawiających sport (3-4 razy w tygodniu). Dostarcza wszystkich niezbędnych składników odżywczych w odpowiednich proporcjach. Ma duże znaczenie w budowaniu masy mięśniowej, dzięki wysokiej zawartości pełnowartościowego białka w codziennym menu. Oprócz tego dieta obfituje w dobrej jakości węglowodany w postaci warzyw, owoców i produktów pełnoziarnistych oraz w zdrowe tłuszcze, które występują w awokado, rybach morskich, nasionach, orzechach.

Jadłospis jest indywidualnie układany przez dietetyka i trenerów personalnych, z którymi współpracujemy. Na podstawie ich zaleceń oraz zapotrzebowania energetycznego danej osoby tworzymy specjalistyczne menu.

Dieta dostępna jest w kaloryczności 2000 kcal, 2500 kcal, 3000 kcal i 3500 kcal.